Hur snabbt kan man förlora de hjärnceller som hjälper en att tänka logiskt??

Alltså, helt ärligt..... vad har det tagit åt vissa män? Å varför beblandade vi oss kvinnor med dem i första taget?
Satt hos en väninna häromdagen när hennes ex skulle hämta barnen. Först hörde han inte av sig alls, sen messade han och talade om att han hämtar på eftermiddan "nån gång", för att vid fyra meddela att han komer kvart i fem. Han kom fem i fem. Men han betedde sig som om det var sitt eget hus han gick in i. Knackade på, öppnade dörren och bara klev in. Hälsade inte på varken mig eller hennes sambo när han kom in, utan gick rakt förbi. När han och barnen skulle gå klev han in i köket där vi satt "kan man ta en kaka?" Vi blev så paffa att det tog flera minuter innan nån av oss kom för sig att svara. Behöver jag säga att folk var förbannade när han gick??
Mitt eget ex är inte ett dugg bättre, han kör runt ungarna i en avställd bil, missar möten på soc, går runt och skryter om sitt företag som går sååååå bra medan det egentligen har betalningsanmärkningar och skulde rhos fogden.... det senaste från honom var att han idag meddelade att han behövde hämta L jättetidigt imorgon för att de ska på tävling. Detta är alltså hästtävlingar och ungen är så allergisk mot hästar att hon efter medicinering får svårt att andas när hon utomhus träffar hästar mer än en kortare stund (alltså 15-20 minuter). Hur bär man sig åt för att tappa så många hjärnceller att man inte fattar sånt här???
Nåja, ingen risk att jag släper iväg henne under de omständigheterna. Men det lär jag ju få höra, att jag hindrar henne från att träffa sin pappa. *suck* Nåja, det är inte jag som förstör för honom i alla fall, och det tror jag både soc och domaren ser.

För övrigt så kom första snön i den norra länsdelarna igår kväll. Här var det bara kallt, och är fortfarande. För en stund sen stod termometern på 3 grader bara, men det är strålande solsken. Det är alltså en helt underbar höstdag, och här sitter jag framför datorn och väntar på inspiration att städa.... den kommer inte att komma så det är bäst att sätta fart ändå. Sen ska jag opponera på en uppsats, börja skriva på min egen och försöka hinna med det ordninarie plugget med. Bäst att sätta fart kanske.

CU

Kommentarer
Postat av: Lolita

På tal om rubriken.. har du läst mitt mejl på FB?

Puss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback