Fredagkväll

U jobbar kväll och barnen har gått och lagt sig efter en lugn kväll framför en film och lite snacks. Mina barn är glada, och har varit i flera dagar. L har påbörjat inskolningen på dagis här i byn, och jag tror det var bra för henne. V har fått sin första pojkvän *fniss* så himla sött, det bara bubblar av glädje ur henne.

Idag har vi fått bröllopsbilderna, så himla fina är de. Fotona är tagna av mitt kusinbarn
Linda Florin, jätteduktig fotograf är hon.

 

För övrigt fick vi papprena från socutredningen som gjordes i somras idag, helt sjukt hur mycket barnens pappa ljugit och förvrängt i den utredningen. Tur att de ska prata med barnen när vårdnadsutredningen görs, så de iaf får en rättvis bild av vad barnen vill och hur de mår.

Nåja, nu är det höstlov, för barnen iaf. Lite ledigt kanske jag med kan unna mig, men jag måste verkligen bli klar med uppsatsen snart.... helst igår liksom. Annars går livet sakta framåt, jag upphör aldrig att förvånas hur vissa människor är funtade och tycker synd om de barn som blir lidande pga fäders idiotiska tillgrepp och övergrepp. Önskar så att dessa barn fick lite lugn och ro. Synd att det inte finns körkort för att få bli förälder, helt ärligt... barn är f*n ingen rättighet, det är enbart skyldigheter och barnens rätt som gäller.

 

Nu ska jag ta en kopp te och se vad jag kan göra med uppsatsen. Ha en bra helg om jag inte skriver mer den här veckan. Kraaaam på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback