soliga hälsningar från en regnig höstlovsvecka

Ja, då var helgen över. Barnen varken hämtades eller lämnades i tid, och L var lika allergisk som vanligt när hon kom från sin pappa. Dessutom hade de inte "hunnit" vara ute och sagt "bus eller godis", de hade ju suttit och spelat dator och tittat på film medans deras pappa satt på sitt kontor... så det första jag fick göra var att spöka ut dem och skicka iväg dem ut tillsammans med några av de andra barnen på gatan. Det blev lyckat, och sen blev det amerikansk pumpapaj och Indiana Jones på tv:n.
Gårdagen flöt på utan att nåt särskilt hände. Idag däremot....
Vi började dagen med att lämna L på dagis och sen åkte jag och V till en väninna och fikade, sen blev det grupparbete en stund. Sen åkte vi till skolan i byn och pratade med rektorn angående huruvida V ska få börja i skolan där trots deras pappas nekande till det. Hon såg det som en självklarhet, så på måndag får V äntligen börja i nya skolan (5 minuters promenadväg hemifrån). Behöver jag ens påpeka att hon och alla runtomkring är överlyckliga? V har sprungit runt i 1½ timme och tjutit av glädje :D
Nu kanske hon, och vi, äntligen kan få lite lugn.

Nu blir det kladdkaka och soffgos för att fira dagens framgång!!!
Woooooohoooooo!!!!

Kommentarer
Postat av: Emily

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :)!

Postat av: Smsa Låna

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 05:14:17
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback