Nu är det vinter!

Eller, ja, snöstorm i alla fall. Och här sitter jag och har inte fått på vinterdäcken än, blir att göra det snarast och låta bli att åka nånstanns innan dess. Surt!

Igår började V i skolan här i byn. Hon var så pirrig och förväntansfull innan vi gick dit. När vi väl kom till skolan tog ett par av tjejerna där hand om henne och de försvann iväg på skolgården en stund innan det ringde in. Jag följde bara med och lämnade sakerna från gamla skolan till hennes nya fröken, sen sa jag "hejdå" till V och traskade hemåt.
Sen kunde L (som var hemma med U) och jag göra oss iordning i lugn och ro innan det var dags för dagis. Jag träffade V på skolgärden när jag lämnade L, och hon hade det jättebra med en hel svärm av tjejer och killar som släpade runt henne och ville visa allt. När hon kom hem efter skolan var hon trött av alla nya intryck, men inte alls på det där sättet som gör henne så lättretlig, utan bara...lugn. Hon satt i soffan ett tag och vi pratade om hur dagen varit. Hon hade haft det jättebra, vilket märktes ännu tydligare när hon igår kväll strax innan nio konstaterade att hon var tvungen att lägga sig i tid, så hon skulle vara utvilad för att orka med morgondagen. Det har väl aldrig hänt förut!!! Imorse var hon uppe före mig och klädde på sig när jag klev ur sängen, sen gick hon och fixade frukost åt sig utan att jag behövde säga nåt. Är det så här det är när barnen trivs i skolan???? Hon har i och för sig visat hur skönt hon tyckt att det skulle bli att slippa gamla skolan, ända sen vi bokade tid med rektorn. Hon har varit lugn och glad mest hela tiden, en helt annan unge liksom. Det är som i somras när vi fick beskedet om att jag fått ensam vårdnad interimistiskt, innan pappan överklagade och V blev sju resor värre än innan.

Själv har jag en skum huvudvärk och feber som kommer och går, men jag vilar när jag kan så kommer det nog gå över. Ska försöka plugga och röja lite idag, försöka få lite ordning innan helgen... det är ju nån som påstår att jag fyller år då.

Kramen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback