Äntligen majsol!

Ja äntligen börjar sommaren smygande visa sig, så härligt! Den här helgen har ägnats åt arbete i trädgårdslandet (så långt man kan komma utan att ha fått rätt jord än), uppvaktande av min far, insamlande av enkäter och inhämtande av diverse växter. Å naturligtvis en portion umgänge med vänner då.
Trädgårdslandet artar sig fint, så bara jorden vi beställt kommer så ska vi kunna sätta lite frön och ett körsbärsträd med. Det som kommer växa i vårt trädgårdsland i år är:

Svarta vinbär, storklas
Rabarber
Hallon, gula, allgold
Hallon, röda
Ringblommor
Fjärilskrasse
Sömntuta
Atlasblomma
Blomsterlin
Gräslök
Persilja
Dill
Lavendel
Luktärt
Kamomill
Isop (om jag hittar den)
snokört
Basilika
Oregano
Förgätmigej
Tomater
Rädisor
Rödbetor
Rödbetor, gula
Sockerärt
Bönor
Buskkrasse
Mangold
Broccoli
Rosenskära
Smultron

Tycker ni vi har lite att göra? ;) Det kommer bilder så småningom...

Utöver detta så planeras möhippa för Miss M som gifter sig på lördag. Dessutom ska jag springa vårruset på onsdag, och har äckligt mycket att göra med uppsats och skola just nu.
Hmm... tja, det var väl allt just nu... livet är härligt, och nu är kyrka och datum spikade ;) Å vi har fått våra ringar!!!

 

Tror jag fått lite färg i ansiktet av att vara ute så mycket i helgen med.... guld!

Ha nu en härlig kväll allihop, det tänker jag ha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback