semesterlugnet har sänkt sig

Ett par minuters bloggande bara innan jag fortsätter min nedvarvning efter terminen som varit något hektisk. Jag har inte blivit klar med uppsatsen, men ska försöka lite mer under sommaren. Läser några softa sommarkurser och njuter av livet just nu.
Vi spenderar mer o mer tid i huset och barnen har börjat hitta nya vänner. Det har varit lite tumultartat den sista månaden men nu är allt lugnt och stilla....
Det hela började med att barnens pappa ville träffa barnen när de itne vill träffa honom, och att han gång på gång fortsatte ignorera lilltösens allergier. Det fortsatte med att V vände sig mer o mer emot honom och inte alls ville åka dit mer, och sen blev det ny muntlig förberedelse i tingsrätten. I onsdags kom resultatet.... jag har interimistiskt vårdnaden om båda barnen, ensam vårdnad. Vilket innebär att V får byta skola som hon vill och att jag kan neka umgänge om han utsätter barnen för fara eller obehag som de inte ska behöva ha. När det gäller mina barn så är de som förbytta, lugna, harmoniska, glada och trygga. Visst, en del smågnabbande som alltid mellan syskon, men inte samma oro och ilska som tidigare. Det var som att domaren svingade ett trollspö och träffade helt rätt.
Under midsommar var vi på västkusten (kungshamn/smögen). U jobbade en del medan vi roade oss lite på egen hand: badade i havet, shoppade loss och åt skaldjur på smögenbryggan. Bilresan både dit och hem var lugn.... hela resan var lugn. I stort iaf.... det fanns ju en anledning till att U var där o jobbade ;)

Just nu önskar jag att jag kunde få dela med mig av allt det lugn och den lycka jag upplever till de som inte gör det. Jag tror inte att ajg tidigare har mått på det här sättet och helt ärligt så känns det... WOW! Att livet kan vara så skönt :)

Nåja, nu ska jag packa några lådor, handla lite mat och åka med min underbara familj till huset igen.


PS. dagens väder är strålande solsken, ca 25 grader varmt och nästan vindstilla ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback