det skulle ha regnat idag..

.. men det kom en skur på typ 10 minuter å sen gick det över. Borde egentligen vattna trädgårdslandet, emn det får bli imorn istället.
Jag har precis crammat en hel bok på ett halvt dygn och med det klarat första tentan i kvinnohistoria. Yey! Det var tufft men det gick. Så nu sitter jag mest o slösurfar o tänker inredning och flytt. Idag har ajg o barnen hunnit packa ett antal lådor (som fortfarande står i bilen), shoppat insektsfångare, rullgardin, gardiner och fikat med min far. Förutom pluggandet då... Jag har dessutom satt upp två rullgardiner för att vi ska slippa väckas av morgonsolen kl 04.20 varje morgon. Kan ju dessutom nämna att de som satte in nya fönster har lyckats med konststycket att sätta fönsterfoder ÖVER ett av gardinfästena så det går inte att ta dän med mindre än att bända upp fodret för att sedan spika tillbaka det. Bra jobbat grabbar!! Helt otroligt vilka klantiga hantverkare det finns. Jobbet skull ta 2-3 dagar och nu är det nästan klart.... 2 månader senare *suck* Nåja, säga vad man vill, men det blev väldigt fint :D
Projekt för morgondagens kväll är att fortsätta rensa garaget så vi kan bära ut garderober dit och få lite ordning på torpet. Där garderoberna står idag ska sättas en fondvägg/tapet (Varjas rum), ca 3-4 våder, knallrosa med fjärilar på :D. Tösabiten fick själv välja, med lite guidning i vad en fondvägg är då. Å i helgen börjar vi köra möbler härifrån till Us pappa, och från bb och hit (våra möbler alltså). Ska bli skönt att äntligen få komma igång och förverkliga mina idéer ordentligt.
Min hjärna är full av inredning just nu, men det jag ska göra är att dammsuga badrummet efter hantverkarnas brutala behandling av badrumsfönstret, ta mig ett bad och bara ta hand om mig själv en stund. U jobbar och är hemma om en timme ungefär. Å imorn kommer Miss M och hennes B2 på besök under dagen. Sköööönt :D

Ha en underbar kväll/natt, det ska jag ha!!


PS. Jag funderar på att bleka slingor..... hmmm

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback