Jag har Claude Monet i min trädgård :D

Nej inte målaren, rosen ;)
Igår bar vi möbler för fulla muggar. Lägenheten är nästan tom och huset är fyllt till brädden. Nu är det bara det sista kvar... å det är inte så lite det, men oooo så bra det blir när det blir klart.
Jag har konserverat röda och gula betor, lagt in de in ättikslag och provsmakat. De smakar precis som de man köper i affären, så det blir gott att ha i vinter.
Den här dagen veks till att slöa och vika tvätt, typ. Blev inte så. Solen sken och jag hade fått svar från Åsby handelsträdgård angående rosen jag letat efter, och det visade sig att de hade fyra ex. Så efter frukosten stuvade jag in barnen i bilen och åkte en dryg timme för att ta mig dit. Vi hittade roserna ganska snabbt, betalade och ställde dem i bilen. Sen gick vi in och bara njöt av handelsträdgården, fikade och tittade på växter, inredning och andra skojiga saker. Tur att jag inte hade mer pengar med mig.
Vi ska alltså göra en rosenrabatt utanför köksfönstret. "Före-bilden" ser ut så här ungefär:

Det här är delen av rabatten som vi inte har gjort något med idag (glömde att ta före-bild på den delen vi jobbade med), men den såg likadan ut. Det som växer här, och har växt, är benved, någon sorts malva (som är flyttad till vår rosa rabatt), några lönnar, massa gräs, en klematis och en ros som ska vara Peer Gynt. Dessutom hittade vi någon icke namngiven ros under en del av benveden, så det blir spännande att se vad det är.
Efter plantering ser Claude Monet ut så här:

Ska bli riktigt roligt att se hur rabatten blir när den är klar... typ nästa sommar ;) Kommer naturligtvis bilder när den är klar.
Nu ska jag natta barn och vika lite tvätt. Imorgon ska det bli regn så då är det inomhusaktivitet som gäller med mer tvättvikning och uppackning av lådor osv. På fredag ska jag köpa ny spade, U bröt av den ena vi hade när han grävde upp benveden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback