fler bakslag, men än går det framåt

Ja, så vad händer här? Vi har varit i Danmark hela familjen. Riktigt jäkla härligt och välbehövligt var det, det kommer en reseberättelse lite senare.
Här hemma är det dock inte lika muntert. Efter hovrättens beslut att vi ska ha gemensam vårdnad så har inte V velat träffa sin pappa, och han underlättar inte direkt. Han godkänner heller inte skolbytet, vilket gjort henne ännu mer ledsen och arg. Det är inte helt lätt att svara ett barn som frågar varför hennes pappa gör allt för att göra henne ledsen och varför han inte bryr sig om henne. Ytterligare bakslag var att hon inte får skolskjuts, för det har våra politiker bestämt. De anser nämligen att om man har gemensam vårdnad men inte har växelvis umgänge så har man VALT skola. Som att alla föräldrar har så bra kommunikation. Så, vi anses alltså ha valt att ha henne i en skola flera mil bort, därmed får hon ingen skolskjuts och jag får stå för hela ansvaret att få henne till och från skolan. Detta innebär även att hon måste vara på fritis, vilket hon inte hade behövt annars, och den kostnaden hamnar på mig. Egentligen har vi delat ansvar för barnen, men eftersom han vägrar ta det så måste jag göra det. Det är mitt föräldraansvar!!! Nåt han helt missade när han begärde gemensam vårdnad. Så nu måste V gå upp en halvtimme tidigare varje morgon, för att åka till en skola hon vantrivs i och sedan vara på fritis som gör henne trött och grinig, och sedan åka hem sent på eftermiddagen och få färre timmar hemma tillsammans med sin famillj. Allt detta pga att hennes pappa inte kan vara pappa med ansvar, utan tror att han enbart har rättigheter.
Jag är så less på det här!!!!!!!

I övrigt så börjar det arta sig med förberedelserna inför bröllopet, vilket borde vara roligare än det är just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback